Mijn kinderen kijken naar Nickelodion, waar regelmatig irritante reclame langskomt voor allerlei ringtones. Gekke kikkers, piepende kuikens, krokodillen, samen met allerlei achtergrondplaatjes en spelletjes. Jamba.nl, daar moeten ze wezen. Mijn oudste zoon heeft een mobieltje en zo’n kekke ringtone is natuurlijk wel wat. Een vragende blik mijn kant op. ‘Dat kost je wel geld’ vertel ik hem. Onderaan het scherm staan idd de bekende ‘kleine lettertjes’. Hij ziet er maar van af. ‘Maar het is wel leuk h? mam?’ Jawel hoor.
Een blik op de website van jamba levert mij nog niet echt een duidelijk beeld op van de kosten. Kinderen zijn impulsief, die gaan niet eerst zoeken ?f het iets kost, die knallen daar hun mobiele nummer neer en schrikken zich achteraf te pletter omdat hun beltegoed opeens zomaar op is.
Als ze dan toch de reclame willen aanpakken. Mogen ze daar beginnen.
Geef een reactie